Agencja reklamowa? Czyli jak zacząć promocję marki w Internecie

kampanie reklamowe

W naszym kraju, jak podają badania, zarejestrowanych jest ponad 2 300 000 firm. To bardzo dużo. Większość z nich nie prowadzi żądnych działań marketingowych. Większość z nich zniknie z listy przedsiębiorców w ciągu kilku najbliższych lat. Nie zawsze będzie to efekt braku jakiejkolwiek aktywności marketingowej, ale na pewno będzie to jedna z przyczyn tego, że tak się stanie.

W mniejszości są ci wszyscy przedsiębiorcy, którzy mają świadomość że żeby zaistnieć na rynku i zacząć na nim coś znaczyć, muszą zacząć inwestować w promocję swojej marki w Internecie.

 

Początkowo marketing realizuje się samodzielnie

Najczęściej początkowo działania marketingowe będą realizować własnymi siłami. Skuteczność przyjętych rozwiązań może być tutaj różna. Pamiętajmy, że w większości przypadków działania marketingowe realizowane samodzielnie będą realizowane trochę na ślepo a wykorzysta się te najpopularniejsze. Nie zawsze jednak przyjęte rozwiązania będą skuteczne. Przedsiębiorca jest specjalistą w swojej branży, ale nie musi być nim w marketingu.

Agencja reklamowa i strategia rozwoju firmy

Kwestie marketingowe warto powierzyć specjalistom. Najczęściej poszukiwana będzie dobra agencja reklamowa, która przygotuje plan rozwoju marketingowego marki. Wskazane zostaną odpowiednie narzędzia marketingowe, sposób ich zastosowania i plan na najbliższe miesiące po rozpoczęciu działań, a także plan na długie lata. Oczywiście trzeba będzie zintegrować strategię marketingową ze strategią rozwoju firmy, którą przygotować powinien przedsiębiorca.

Jak wybrać agencję reklamową?

Ciężko powiedzieć jaką agencję reklamową najlepiej wybrać. Nie ma chyba złotego środka. Warto jednak zapytać o doświadczenie agencji, z którą chce się współpracować, jakieś referencje. Warto również zapytać o zespół, który realizować będzie działania dla naszej firmy. Jeśli branża jest trudna i mocno specjalistyczna, wówczas niezbędne będzie szkolenie.

Podczas szkolenia warto porozmawiać z pracownikami agencji reklamowej o naszych oczekiwaniach, o sytuacjach które mogą zastać w Internecie. Jeśli wiemy, że nie mamy zbyt dobrej opinii w Internecie, nie powinniśmy tego ukrywać przed agencją. Agencja reklamowa jest naszym sprzymierzeńcem i obrońcą dobrego wizerunku naszej firmy. Jej wiedza i wdrożenie powinna być możliwie najlepsza.

efektywne kampanie

Kiedy widać pierwsze efekty kampanii?

Podczas prowadzenia kampanii agencja powinna być w ciągłym kontakcie z firmą, dla której prowadzi marketing. Przedsiębiorca powinien być informowany o działaniach, powinien dostawać raporty i we własnym zakresie oceniać efekty kampanii. Nie spodziewajmy się jednak cudów na początku działań. Marketing nie jest czymś co powoduje, że z dnia na dzień zaczynamy sprzedawać.

Na samym początku kampania powinna zbudować świadomość firmy klienta w Internecie – coraz więcej osób powinno rozpoznawać markę w Internecie. Liczba wystąpień marki klienta powinna zacząć wzrastać, a co za tym idzie wzrasta również zasięg i dotarcie do osób, które mogą kupić produkt lub usługę.

Dopiero gdy osiągniemy ten etap, możemy oceniać skuteczność działań przez pryzmat sprzedaży. Żeby marketing wpływał na sprzedaż, musi minąć kilka miesięcy.

Niestety dla wielu firm, marketing działa zero-jedynkowo. Dzisiaj zaczynasz prowadzić działania marketingowe, jutro wzrasta sprzedaż. Z takim nastawieniem i bez zrozumienia działania marketingu, ciężko będzie zrealizować skuteczną kampanię. Przedsiębiorca szybko zakończy współpracę z agencją, zniechęci się i nie będzie kontynuował promocji swojej firmy w przyszłości. Na barkach agencji marketingowej, poza prowadzeniem kampanii reklamowej ciąży więc obowiązek edukacji klientów, aby rozumieli czym jest marketing i jak funkcjonuje w jak można go wykorzystać w rozwoju.

[Głosów:3    Średnia:5/5]
Tagi: , ,

1 thought on “Agencja reklamowa? Czyli jak zacząć promocję marki w Internecie”

  1. Mateusz pisze:

    Problemem jest znalezienie dobrej agencji ….

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *