Agencja reklamowa Warszawa, agencja marketingowa Warszawa – czy warto zwracać uwagę na lokalizację agencji marketingowej?


Szukając odpowiedniej agencji marketingowej nie raz wpisujemy w wyszukiwarkę frazy, które mają precyzyjnie określić naszą potrzebę. Jeśli szukamy odpowiedniego produktu lub usługi, a nie do końca wiemy jak ją precyzyjnie zidentyfikować, wpisujemy w wyszukiwarkę frazy, które mają za zadanie dać wyniki, które spodziewamy się uzyskać.

Poszukiwanie agencji

Jeśli poszukujemy agencji marketingowej, którą mamy wybrać do współpracy, wówczas wpisujemy najczęściej frazy związane z szukanym podmiotem. A więc będzie to „agencja marketingowa”, a następnie dodajemy lokalizację, w której spodziewamy się ją znaleźć.

Najpopularniejszą frazą związaną z poszukiwaniem agencji marketingowej, jest właśnie tytułowa fraza „agencja reklamowa Warszawa”. Średnio miesięcznie liczba zapytań wynosi blisko dwa tysiące. Czy jednak poszukując agencji marketingowej warto posiłkować się jej lokalizacją?

Nie ma jednej odpowiedzi na to pytanie. Wszystko zależy od indywidualnych potrzeb i oczekiwań klienta – z jednej strony. Z drugiej od mobilności i otwartości agencji, z którą decydujemy się podjąć współpracę.

Zdalne formy współpracy

W obecnych czasach coraz większą popularnością cieszą się zdalne formy współpracy. Nawet w firmach korporacyjnych gdzie pracownicy zatrudnieni w jeden firmie pracują praktycznie z całego świata. Wystarczy komputer i dostęp do Internetu, aby znaleźć się w pracy. Podobnie wygląda sytuacja z agencjami marketingowymi. Z racji przestrzeni, w której działają (Internet), często są to podmioty, które mają opracowane schematy zdalnej współpracy. Dotyczy to zarówno klientów jak i współpracowników.

Mając firmę w Warszawie, niekoniecznie musimy poszukiwać agencji z Warszawy. Może to być dowolna agencja marketingowa lub reklamowa z polski, lub nawet z zagranicy. Obecnie nie ma granic, zwłaszcza w Internecie.

W społeczeństwie, również tym biznesowym panuje jeszcze (błędne) przekonanie, że musimy współpracować z agencją z sąsiedztwa. Najlepiej taką z którą w miarę szybko można się spotkać, wyjaśnić swoje oczekiwania lub porozmawiać o celach działań, które chcemy osiągnąć. Kontakt bezpośredni jest dobry i oczywiście nic nie jest w stanie go zastąpić. Jednak wiele rzeczy można już załatwić z wykorzystaniem alternatywnych form komunikacji. Należą do nich telefon, mail, czy różnego rodzaju komunikatory dające możliwość prowadzenia konferencji lub wideokonferencji z liczbą uczestników.

Na co warto zwrócić uwagę?

Poszukując agencji marketingowej, warto również zwrócić uwagę, że im większe miasto z którego pochodzi agencja reklamowa, tym (prawdopodobnie) większa cena za usługę. Z drugiej strony, wybierając agencję z mniejszej miejscowości istnieje ryzyko, że nie będzie miała ona większego doświadczenia z obsługą dużych, ogólnopolskich marek. Tym samym, prowadzona przez nią kampania, może nie być tak skuteczna jak kampania prowadzona przez wyspecjalizowaną agencję z dużego miasta i bogatym portfolio.

Wybór agencji marketingowej jest indywidualnym wyborem każdego przedsiębiorcy. Podobnie rzecz ma się z wyborem lokalizacji podmiotu, z którym chcemy współpracować. Nowocześnie zarządzane firmy nie przykładają większej wagi do lokalizacji agencji reklamowej z którą współpracuje. Na samym początku współpracy, nim wypracuje lub wdroży odpowiednie rozwiązania zdalne, warto spotkać się parę razy. Warto również poznać się realnie i ustalić wszelkie szczegóły kampanii marketingowej, którą chcemy wspólnie prowadzić. W późniejszym etapie można przejść na model pracy zdalnej.

[Głosów:4    Średnia:5/5]
Tagi: , ,

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *