Amplifying w social media, czy ma sens?


Powszechny dostęp do Internetu oraz częsta aktywność użytkowników w sieci to podstawowe założenia funkcjonowania social mediów. Wymiana informacji, doświadczeń oraz prośby o wyrażenie opinii, to idealne miejsce dla amplifyingu. Dlaczego? Gdyż wielu użytkowników szukając informacji lub konkretnych rozwiązań liczy się ze zdaniem innych. To podstawowy czynnik niezbędny dla istnienia marketingu szeptanego.

Rola marketingu szeptanego w promocji firmy

Nowoczesne formy działań marketingowych wymagały dostosowania się do bieżących oczekiwań rynku. Dzięki swojej elastyczności marketing szeptany dostosowuje się do użytkowników, gdyż jego założeniem jest spontaniczność, naturalność i wiarygodność. Poszczególne marki, chcąc zatem przekonać do siebie potencjalnych klientów oraz zdobyć ich zaufanie, przykładają ogromną wagę do działań marketingowych, które pozwolą nawiązać pozytywne relacje z klientami. Jedną z form zainteresowania swoimi produktami jest prowadzenie w sieci marketingu szeptanego. Opierając się na polecaniu ma on na celu nawiązać relację z potencjalnymi nabywcami oraz wzmocnić ich pozytywne podejście do marki.

Amplifying jako narzędzie marketingu szeptanego

Wpływając na świadomość użytkowników sieci i tym samym potencjalnych klientów, agencje marketingowe lub przedstawiciele firm, decydują się na realizację takich działań, które po pierwsze zainteresują rynek, a po drugie spowodują spontaniczne rozprzestrzenianie się informacji o marce. Jednym z narzędzi wykorzystywanych w tym celu jest amplifying (amplify z ang. wzmocnienie), które poprzez swój przekaz ma pobudzić użytkowników sieci. Idealnym rozwiązaniem dla osób zajmujących się apmlifayingiem, jest samoczynnie roznosząca się rekomendacja marki. Gdzie zatem można zauważyć tego typu działania?

Są to m.in.:

  • grupy i fora dyskusyjne
  • blogi,
  • komentarze pod artykułami lub postami
  • strony rekomendujące nagrania video

Czy zatem amplifying jest pewnego rodzaju manipulacją? Oczywiście, że nie. Owszem obejmuje czynność, jaką jest przekazywanie informacji i treści mających na celu promowanie marki, niemniej jednak marketing szeptany, aby był skuteczny, powinien być oparty na szczerości i wiarygodności. Natomiast utrata zaufania ze strony klientów, może nieść za sobą konsekwencje bolesne finansowo, gdyż spadek sprzedaży będzie znaczący. Dlaczego zatem te formy kontaktu z klientami najlepiej sprawdzają się w sieci?

Według badań marketingowych zdecydowana większość osób przed podjęciem trudnej dla siebie decyzji, podejmuje próbę konsultacji. Przed rozwojem Internetu, podstawowym źródłem informacji była rodzina i grono najbliższych znajomych. Obecnie, powszechny dostęp do sieci pozwala nie tylko na oszczędność czasu, ale również na konsultację z osobami, które są ekspertami i autorytetami w danej dziedzinie. Właśnie dlatego m.in. fora i grupy dyskusyjne zyskały tak na popularności, a wraz z nimi również rozwinął się amplifying. Jego zadaniem jest być w stałym kontakcie z klientem, najlepiej, gdyby zamieszczane rekomendacje były przekazywane do kolejnych użytkowników w sposób spontaniczny. W grupach, gdzie użytkownicy poszukują konkretnych informacji, tego typu działania nie będą odbierane źle, o ile nie będą nachalne.

Amlifying w social mediach

Reasumując, amplifying to wzmocnienie informacji o istnieniu danej marki lub produktu czy też usługi. Działania w sieci mają na celu wpłynąć na świadomość konsumentów i utrzymywać z nimi stałą interakcję. Social media wydają się do tego celu idealne, ze względu na ich popularność i dużą aktywność użytkowników.

Poszukiwanie informacji w sieci jest obecnie coraz bardziej popularne. Kiedy użytkownicy zastanawiają się nad wyborem restauracji, miejscowości na wakacje, zakupem nowego sprzętu AGD lub samochodu, sięgają najczęściej po informacje zawarte w sieci. Niekiedy są to strony producentów, ale równie często są to wspomniane fora internetowe i portale społecznościowe. Na zadane pytanie można tam uzyskać dużo ciekawych i wartościowych informacji zwrotnych wraz z przydatnymi linkami. To właśnie amplifying w czystej postaci.

[Głosów:1    Średnia:5/5]
Tagi: ,

1 thought on “Amplifying w social media, czy ma sens?”

  1. Zbyszek@ pisze:

    Amplifying to coś jak marketing szeptany? Kiedyś korzystaliśmy z takiej kampanii i byliśmy zadowoleni. Cała kampania wyglądała bardzo fajnie – widać, że osoby prowadzące były zaangażowane w kampanię, miejsca były dobrze dobrane i dyskusje miały sens. Nie było wrzucane nic przypadkowo i bez sensu. Polecam więc, ale tylko z profesjonalistami.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *