Lekarz, który da się lubić, czyli marketing szeptany gabinetu lekarskiego


Kodeks Etyki Lekarskiej zakazuje reklamy gabinetu medycznego klasycznej formie. Jednak nie znaczy to, że medycy prowadzący prywatne praktyki nie mają narzędzi reklamowych, z których mogliby skorzystać. Skutecznym i zgodnym z prawem rozwiązaniem jest prowadzenie działań z zakresu marketingu szeptanego. Jak to robić skutecznie, zarazem nie łamiąc żadnych paragrafów? Przygotowaliśmy kilka wskazówek.

W przypadku gabinetów lekarskich nie ma skuteczniejszej formy reklamy niż rekomendacje. Dlatego branża medyczna chętnie sięga po narzędzia, które oferuje marketing szeptany. Jak, jednak skłonić zadowolonych pacjentów do tego, żeby podzielili się pozytywnymi wrażeniami w internecie? Przede wszystkim nie obawiajmy się prosić. Nie da się ukryć, że rozżalony pacjent dużo chętnie opublikuje w sieci opinię niż ten zadowolony, a wynika to przede wszystkim z tego, że ten drugi po prostu nie pomyśli o tym, że taka rekomendacja może być dla nas przydatna. Dlatego warto uruchomić kanał obsługi posprzedażowej. Wystarczy telefon od naszej recepcjonistki z badaniem satysfakcji, podczas którego pacjent zostanie poproszony o podzielenie się wrażeniami z wizyty w naszym gabinecie. Część osób na pewno odpowie przychylnie na taką prośbę.

Postaw na lojalność

Nie od dzisiaj wiadomo, że karty lojalnościowe to skuteczne narzędzie marketingowe. Dlatego zaproponujcie swoim pacjentom rabat na następną wizytę za rekomendację. Mail z takim zaproszeniem do podzielenia się opinią i bonem rabatowym za spełnienie prośby będzie efektywnym sposobem na pozyskiwanie rekomendacji i narzędziem do budowania relacji.

Nie zapomnij o podziękowaniu

Pozytywne emocje budzą jeszcze bardziej pozytywne wrażenia, dlatego nie zapomnijcie odpowiedzieć na każdą rekomendację. Możecie to zrobić w formie pozdrowień lub podziękowań dla pacjenta, któremu z pewnością zrobi się miło, że jego lekarz o nim pamięta.

[Głosów:1    Średnia:5/5]

 

Tagi: , ,

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *