Czy newslettery mają jeszcze sens?


Newslettery są sposobem na komunikowanie się z klientami. Stosuje się je przede wszystkim w branży ecommerce, ale nie tylko. Czy w XXI wieku ich wysyłanie ma jeszcze sens? Czy newsletter się do czegoś przydaje i jak należy go prowadzić?

Czym jest newsletter?

Newsletter to nic innego jak cykliczny mailing do osób, które wcześniej wyraziły zgodę na jego otrzymywanie. Wysyła się go w regularnych odstępach czasu i na ogół w określonych porach dnia. Tym różni się od klasycznego mailingu. Newsletter nieco przypomina biuletyn informacyjny. Zawierać możne różnorodne informacje, zarówno organizacyjne, jak i marketingowe. Newsletter uznaje się za skuteczne narzędzie służące do kontaktowania się z klientami. Pozwala też na zwiększenie sprzedaży produktów i usług.

Dlaczego warto wysyłać newslettery?

Newslettery dobrze sprawdzają się w różnych branżach. Na ogół wykorzystuje się je jednak w ecommerce. Przede wszystkim newslettery służą do przekazywania informacji. W ten sposób klientów informować można np. o zmianie danych adresowych firmy czy nowej, ciekawej promocji. To też jedno z istotniejszych źródeł ruchu na stronie internetowej. Nawet jeśli odbiorca maila nie dokona zakupu, być może odwiedzi witrynę. To wpływa pozytywnie na proces pozycjonowania.
W przypadku ecommerce newslettery są również jednym ze skuteczniejszych źródeł zakupów. Klienci często dokonują ich po otrzymaniu ciekawej oferty mailowo. Nie sprawdzają już innych sklepów. Na końcu warto pamiętać o tym, że osoby, które regularnie otrzymują maile od marek, zaczynają się do nich przywiązywać. Chętnie do nich wracają. Newslettery są więc skutecznym sposobem na budowanie tzw. lojalności konsumenckiej.

Ile kosztuje newsletter?

Newslettery dobrze sprawdzają się w wielu branżach. Jednak wielu przedsiębiorców zastanawia się ile kosztuje przygotowanie i wysyłanie newsletterów. Czy to się w ogóle opłaca?
Podstawa to oczywiście zbudowanie listy mailingowej. Zrobić można to na wiele sposobów. Niekiedy zapisanie się do newslettera jest wymaganie w czasie rejestracji w sklepie internetowym. W większości przypadków jest to jednak dobrowolne. Często odbiorcy są do tego zachęcani przy pomocy gratisu czy zniżki na pierwsze zakupy. To oznacza pewne koszty dla samego przedsiębiorcy.
Kolejnym krokiem jest wybranie odpowiedniego narzędzia do email marketingu. Bezpłatne rozwiązania są mało funkcjonalne i na ogół niewystarczające. Trzeba więc pokryć koszty subskrypcji wybranego programu. Sporo zależy tutaj od wielkości listy mailingowej, częstotliwości wysyłania maili itd. Trochę kosztuje także samo przygotowanie i wysyłanie maili.

Jak powinien wyglądać dobry newsletter?

Sporo zależy od rodzaju prowadzonej działalności oraz grupy docelowej. Znaczenie mają też inne czynniki. Kluczem do sukcesu jest zawsze regularność. Klienci muszą być przyzwyczajeni do tego, że otrzymują maila zawsze o tej samej porze w określonym dniu tygodnia. Dobrze też, aby wysyłane wiadomości miały jednolitą formę. Przygotowywać warto je według określonego schematu. Newslettery wysyłane są zazwyczaj raz na tydzień, rzadziej raz na dwa tygodnie czy raz na miesiąc.
Z newsletterów najczęściej korzysta branża ecommerce. To nieodłączny element sklepów internetowych. Wysyłane w tym przypadku wiadomości są przede wszystkim komunikatami o charakterze promocyjnym. Dodatkowo zdecydować się można na mailing remarketingowy czy mailing okolicznościowy.

Tagi: , ,

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *