Czy potrzebujesz social media menagera?

Współcześnie trudno wyobrazić sobie firmę, która nie ma profilu w social mediach. Większość z nich jest prowadzona przez pracowników lub samych właścicieli. Do niedawna bowiem zatrudnienie kogoś do prowadzenia profili w SM było domeną największych przedsiębiorstw. Teraz jednak z takiej opcji korzystają nawet mniejsze firmy. A wszystko dlatego, że w social mediach naprawdę można wiele ugrać.
Kim jest social media menager
Social media menager to osoba, która może zdalnie zajmować się twoim profilem w mediach społecznościowych. A raczej wszystkimi profilami, bo najczęściej specjaliści do social mediów są ekspertami w prowadzeniu kilku z nich. W każdym potrafią wykorzystać możliwości do maksimum.
Czasami wydaje się, że social media manager zajmuje się wyłącznie tworzeniem wpisów na facebooka. Nie jest to prawda. To osoba, która nie tylko pisze treści, lecz także przygotowuje całą strategię promocji w mediach społecznościowych. Oznacza to, że najpierw przygotowuje plan działania – co i w jaki sposób będzie promowane. To także osoba, która zajmuje się przygotowywaniem materiałów wideo czy grafik, które pojawią się w mediach społecznościowych. Bardzo często także taka osoba odpowiada za komunikację między firmą a klientami w komentarzach, wiadomościach prywatnych i tym podobne.
Social media menager musi mieć wiedzę z zakresu psychologii, PR i marketingu. Tak naprawdę to w dużej mierze od niego zależy, w jaki sposób marka będzie obecna w mediach i jak będzie promowana. To także osoba, która ma nieregularny czas pracy. W niedziele, wieczorami i w święta musi odpowiadać klientom, a także musi wykorzystywać bieżące wydarzenia do promowana marki. Real marketing jest obecnie najbardziej w cenie.
Dlaczego warto zatrudnić specjalistę?
Social media, a zwłaszcza Facebook i Instagram stały się swojego rodzaju areną do walki o klientów. Można tam naprawdę wiele wygrać – dotrzeć do nowych użytkowników, zainteresować wcześniejszych klientów, zbudować swoją pozycję. Warto jednak wiedzieć, że samo wstawianie postów nie wystarczy. Tak naprawdę jest to o wiele szerzej zakrojone działanie. I dla laików, niestety, nie zawsze zrozumiałe i dostępne.
Dlatego jeśli zależy ci na rozwoju, chcesz podbić nowe rynki i znaleźć nowych klientów, social media menager to świetny wybór. Nakład na Social Media prawdopodobnie błyskawicznie się zwróci. Warto zaufać specjaliście, ponieważ dzięki temu będziesz mieć pewność, że reklamy trafiają do odpowiedniego targetu i pojawiają się tylko dla zainteresowanych twoimi działaniami. Możesz także mieć pewność, że wszystkie treści są spójne, są elementem większej strategii marketingowej. Social Media specjaliści potrafią tworzyć także bardziej angażujące treści – do tego potrzebna jest wiedza z zakresu socjologii – które lepiej przyciągają klientów i użytkowników.
Jak wybrać social media menagera?
Wybierając social media menagera warto wziąć pod uwagę osobę, która jest zorientowana w twojej branży. Na przykład taką, która prowadziła już podobne profile. Warto zastanowić się także nad agencją marketingową, czyli zespół specjalistów, którzy mogą dzielić się ze sobą doświadczeniami i są na bieżąco ze wszystkimi nowinkami świata social mediów.
Social media menager powinien także być komunikatywną i otwartą. Powinny go cechować takie oczywiste rzeczy jak wysoka kultura osobista i dynamiczne działanie. W końcu jest to osoba, która w jakiś sposób będzie reprezentowała twoją firmę przed klientami. Istotna w tym zawodzie jest także kreatywność i lekkie pióro, prawie nie równi z kompetencjami z zakresu marketingu, psychologii czy socjologii.
Tagi: działania marketingowe, promowanie firmy