Jak łatwo poprawić widoczność firmy na smartfonie?

Czy wiesz, że już 40 proc. zakupów on-line dokonuje się na smartfonie? Wielu właścicieli biznesów odkłada zbudowanie widoczności marki na urządzeniach mobilnych. Obawiają się, że sprowadza się to do aplikacji – a więc dużych kosztów. W rzeczywistości nawet małe zmiany, które możesz wprowadzić od ręki, zrobią różnicę dla Twojej widoczności na smartfonie.
W USA już 72 proc. reklam on-line to te widoczne w telefonie. Jeśli zdasz sobie sprawę z tego, że Twoi klienci spędzają z telefonem w dłoni nawet kilka godzin dziennie, zyskasz odpowiedź na pytanie o to, dlaczego powinieneś tam być. Chcesz szybko poprawić widoczność firmy na smartfonie? Sprawdź z naszą checklistą, co musisz zrobić.
Jak szybko poprawić widoczność firmy na smartfonie?
- Wejdź na swoją stronę przez telefon. To może oczywiste, ale warto się przekonać osobiście, jak działa strona na smartfonie. Wypróbuj wszystkie linki i funkcje, sprawdź, czy całość wygląda atrakcyjnie. Jeśli nie, porozmawiaj ze swoim web deweloperem lub…poszukaj nowego.
- Uzupełnij dane firmy w Google – coraz częściej wyszukiwania kończą się na stronie startowej Google – klienci nie zaglądają już w wyniki! Na szybko chcą wiedzieć: gdzie mieści się firma, kiedy jest otwarta i jak się z nią skontaktować.
- Uzupełnij zdjęcia na Google Maps – Właściciele nie zdają sobie sprawy z tego, jak postrzegana jest firma, gdy na Mapach Google pod jej adresem pojawia się zdjęcie rudery lub budynek bez żadnego szyldu. Dodaj własne, korzystne zdjęcia.
- Statystyki Google podają, że w samym 2018 roku o 150 proc. wzrosła ilość wyszukiwań dla haseł z dodatkiem „near me”, czyli „w pobliżu”. Najczęściej korzystamy z niej w biegu, gdy szukamy w okolicy kosmetyczki czy mechanika. Zadbaj, by strona wyraźnie opisywała lokalizację.
- Rosnąca ilość wyszukiwań głosowych oznacza, że Twoi klienci zadają pełne pytania: gdzie jest bankomat na Mokotowie? Który krawiec jest najtańszy w Legionowie? Wybierz swój atut (cena, lokalizacja) i pozycjonuj się pod konkretnie zadane pytania. Jeśli nie wiesz, jak dobrać frazy, pomogą Ci w tym specjaliści od SEO marketingu.
- Młodsi użytkownicy szukają często usług na Instagramie. Zadbaj, by hasztag i nazwa firmy lub usługi w Twoim mieście prowadziły do atrakcyjnych postów Twojej firmy. Przykład: #jogawilanow prowadzi w większości do postów jednej konkretnej szkoły jogi w tej dzielnicy.
- Pisz czytelnie, rozbijaj na punkty. Trudno przebrnąć przez ścianę tekstu na telefonie.
- Uprość życie swoich klientów. Używaj kodów QR, pozwalaj elektronicznie wypełniać dokumenty, zapisywąć się, wysyłać wnioski i zdjęcia. Dzięki temu będą mogli umówić się od razu, za pośrednictwem swojego urządzenia, zamiast wracać do domu i siadać do komputera.
Mamy nadzieję, że z tym poradnikiem nieco łatwiej będzie Ci poprawić widoczność firmy w internecie. Masz dodatkowe pytania? Daj nam znać poprzez stronę. Również za pośrednictwem smartfona:)