Jakie działania SEO dają dobry efekt?


SEO kojarzy się głównie z wyszukiwarką, przede wszystkim z Google. Jednak większość działań tego typu można również określić mianem marketingowych. Dzieje się tak dlatego, że będąc widocznym w wyszukiwarce, zyskuje się wielu odbiorców, którzy później stanowią lwią część wszystkich kupujących i zainteresowanych ofertą. Które więc działania SEO warto rozważyć w pierwszej kolejności, by móc cieszyć się np. jak najlepszymi wynikami sprzedażowymi?

Optymalizacja treści pod określone słowa kluczowe

Pozycjonując się pod wyszukiwarkę Google, warto myśleć perspektywicznie. Nie wystarczy więc tylko dobrać zwykłych fraz związanych ze stroną, która prezentuje ofertę konkretnych produktów. Najlepiej wybrać takie, które faktycznie cieszą się zainteresowaniem. Witrynę odwiedza wówczas najczęściej duża liczba użytkowników Google. Chcą albo dowiedzieć się więcej, albo od razu kupić produkt, po jaki przeszli na stronę firmową. By optymalizacją treści pod takie słowa kluczowe dała dobre efekty, najlepiej wcześniej zdecydować się na audyt SEO. Dzięki niemu można dowiedzieć się, jakie słowa tego typu cieszą się popularnością zarówno wśród internautów, jak i u konkurencji. Można na takiej podstawie łatwiej oszacować swój budżet. Udaje się wybrać te słowa, które np. plasują się gdzieś pośrodku, jeśli chodzi o zainteresowanie nimi i o koszt pozycjonowania na nie.

Link building poprawia widoczność w Google w krótkim czasie

Mogłoby się wydawać, że linkowanie nie ma obecnie już takiego znaczenia, jak kiedyś. Jednak w rzeczywistości odnośniki przychodzące na promowaną stronę, w dalszym ciągu mają moc. Oczywiście tylko wtedy, jeśli są wartościowe, czyli na przykład powiązane tematycznie, a także cieszące się dobrą opinią Google. By sprawdzić, czy tak jest, wystarczy zwrócić uwagę na PageRank strony. Jeśli wynosi co najmniej 3, można uznać, że link z takiej witryny będzie uznany za wartościowy, więc warto się o niego postarać. Nie zawsze jest tak, że im więcej takich odnośników, które odsyłają na pozycjonowaną stronę, tym lepiej. Nieraz wystarczy mieć tylko kilka, ale za to bardzo mocnych i wartościowych. Tylko te wystarczy, by wyraźnie wzrosła pozycja strony w wyszukiwarce Google.

Unikalna treść dopasowana do tematyki strony

Działania SEO kojarzą się najczęściej z optymalizacją i dopasowywaniem strony pod wyszukiwarkę Google. Jednak unikalna treść na promowanej witrynie ma olbrzymie znaczenie, ponieważ Google bardzo rygorystycznie podchodzi do tego tematu. Niekiedy trudno jest zrozumieć pojęcie unikalności do momentu, aż nie otrzyma się powiadomienia od wyszukiwarki, że na stronie znajduje się zduplikowana treść. Unikalność dotyczy nie tylko treści względem tej, która jest dostępna w sieci. Znaczenie ma również to, by w obrębie danej strony nie było opisów, które się powielają. Najczęściej z takimi można spotkać się na stronach sklepów e-commerce, oferujących np. kilka produktów różniących się tylko kolorem. Treść na stronie powinna również być tematycznie powiązana z opisem znajdującym się w nagłówku. W przeciwnym razie roboty Google uznają to za brak spójności, co może przełożyć się na spadek w rankingu wyszukiwarki.

Dobór właściwych słów kluczowych

Działania SEO nie byłyby skuteczne, gdyby nie uwzględniały właściwych słów kluczowych. To, jakie słowa się dobierze, przekłada się później na to, kto najczęściej odwiedza stronę internetową. Zdecydowanie więc bardziej opłaca się pozycjonować na słowa kluczowe, które są bardziej rozbudowane, czyli np. na restaurację wegetariańską niż na restaurację. Szczególnie jeśli firma taka serwuje właśnie dania bezmięsne. Natomiast gdyby pozycjonować się na słowo ogólne – na restaurację, ruch na stronie byłby znacznie większy, ale na dobrą sprawę niewiele by z tego wynikało. Internauci byliby właściwie źli nawet, że weszli na stronę restauracji, która nie oferuje tego, na czym im zależało. Tracą w ten sposób swój czas, a właściciel firmy swój, a także środki na analizę wejść, które przekładają się na złożenie zamówienia.

Tagi: , , ,

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *