Kim jest eRzecznik?
Marketing szeptany jest dość powszechnie znany w branży reklamowej. Jednak już funkcja reprezentanta marki niekoniecznie, chociaż jest dość blisko związana z kampaniami typu buzz. Kim jest eRzecznik i dlaczego warto powołać taką personę w swojej firmie? Mamy dla Was kilka informacji na ten temat.
W skrócie to po prostu przedstawiciel reprezentujący dany brand w Internecie. Podstawowym kryterium wyróżniającym tę funkcję i odróżniającym ją od działalności z zakresu marketingu szeptanego jest całkowita jawność. To znaczy, że osoba ta działa w imieniu marki, całkowicie się z nią identyfikując. Działania takie są niezwykle cenne nie tylko pod kątem wizerunkowym, ale mogą również skutecznie zapobiegać kryzysom w sieci. W porę zidentyfikowany hejt przy umiejętnym działaniu eRzecznika można zdusić w zarodku.
Przede wszystkim zaufanie
Równocześnie pamiętajmy o tym, że eRzecznik to osoba ciesząca się dużym zaufaniem konsumentów. Dlatego wszelkie składane przez niego deklaracje, czy obietnice stają się jednocześnie zobowiązaniami marki. Ich niedotrzymanie może skutkować kryzysem wizerunkowym, dlatego funkcję tę należy powierzać osobom odpowiedzialnym oraz mającym doświadczenie w prowadzeniu firmowej komunikacji.
Marketing szeptany, czy eRzecznik?
Właściwie nie ma jednoznacznej odpowiedzi na to pytanie, bo oba te zakresy działają w ścisłej synergii i mają nieco odmienne zadania. eRzecznik zajmuje się prowadzeniem komunikacji w imieniu marki, a osoby prowadzące kampanie buzz marketingowe swoje inicjatywy skupiają na tym, żeby wywołać dyskusję. Dlatego działania te świetnie się uzupełniają i powinny być prowadzone równocześnie. Pamiętajmy, że za sprawą eRzecznika możemy nie tylko zapobiegać kryzysom, ale również budować relacje z klientami i budować ich zaufanie. Osoba sprawująca tę funkcję nie powinna ograniczać się do jednego kanału dystrybucji treści, dzięki czemu grupa dotarcia będzie nieustannie się powiększała. eRzecznik to ważne ogniwo w budowaniu dobrego PR-u.