Kim jest influencer?

Wpisywanie w rubryczce dotyczącej wykonywanego zawodu słowa „influencer” nikogo już nie dziwi. Kim jest influencer i dlaczego mówi się, że współpraca z taką osobą przynosi wiele korzyści?
Kto to taki? Kim jest influencer?
Prawdopodobnie każdy, kto korzysta z mediów społecznościowych, wie, kim jest influencer. Influencer to osoba popularna, która działa głównie w Internecie. Samo słowo influence w języku angielskim oznacza „wpływ”. Zatem śmiało można powiedzieć, że influencer to ktoś, kto ma wpływ na innych. W tym przypadku na swoją społeczność, dzięki której w pewnym sensie „istnieje”. Można powiedzieć, że każdy z nas ma jakiś wpływ na innych ludzi, jednak nie tak duży, jak influencerzy.
Dodatkowo osoby te wchodzą w interakcje z odbiorcami, tworząc tym samym unikatową więź, która zachęca wiele firm do podjęcia współpracy z danym influencerem. Kim jest influencer? To bloger, vloger, osoba publiczna, tiktoker… Kiedyś użylibyśmy słowa „idol”, który dzięki dużym zasięgom, zaufaniu i utożsamiającej się z nim społeczności ma szansę realnie oddziaływać na innych ludzi.
Zalety influencer marketingu
Wiemy już, kim jest influencer. Rodzi się następne pytanie. Jak promować firmę w internecie, angażując w to właśnie influencera? Od lat w kampaniach marketingowych biorą udział osoby popularne. Wcześniej stawiano na aktorów, muzyków lub sportowców, którzy dzięki popularności i licznemu gronu fanów wspierały markę w promocji. Dziś poszliśmy o krok dalej – angażujemy influencerów do współpracy, tworząc z nimi niesamowite projekty, które wielokrotnie lepiej sprawdzają się w kampaniach. Dlaczego? Kim jest influencer, że marki wolą z nim pracować, zamiast sięgać po nazwiska z pierwszych stron gazet?
Influencer wydaje się być bardziej autentyczny w reklamowaniu produktów. Poza tym jest bliżej odbiorców, ma z nimi stałą relację i… ogromny wpływ na ich zachowania. Promowanie firmy w internecie poprzez współpracę z influencerem to jedna z najlepszych dróg do osiągnięcia sukcesu, budowanie pozytywnego wizerunku marki i dotarcie do grup docelowych, na których najbardziej nam zależy. Oto, kim jest influencer. Szansą na nową jakość w działaniach firmy.
Jak znaleźć odpowiedniego influencera do współpracy?
Wiedzieć, kim jest influencer i jak może pomóc w promowaniu firmy to jedno. Znaleźć odpowiednią osobę, to drugie. Wybierając influencera do współpracy należy zwrócić uwagę, czy nie podejmował on w ostatnim czasie działań z marką o podobnym profilu lub oferującą produkty tego samego rodzaju. Jeśli tak jest lub jeśli zauważymy, że jego profil to „słup reklamowy”, pomimo imponujących zasięgów lepiej odpuścić sobie w danym momencie taką współpracę.
Kim jest influencer? To ktoś, kto cieszy się popularnością, ale też wiarygodnością. Aby znaleźć odpowiedniego influencera do współpracy, potrzeba czasu na obserwację jego więzi z odbiorcami, którzy nie są tylko cyferkami w statystykach.
Tagi: budowanie pozytywnego wizerunku marki, promowanie firmy, reklama