Kim jest marketer?

Historia marketingu sięga czasów…bardzo dalekich. Już starożytni Grecy i Rzymianie znali podstawy działań marketingowych. Chociaż w ich czasach takie pojęcie nie zostało jeszcze w ogóle użyte. Obecnie marketing przybiera najróżniejsze formy a na rynku znaleźć można specjalistów od działań z tym związanych, czyli marketerów.
Kim jest marketer?
Określenie “marketer” pasuje do człowieka, który na co dzień zajmuje się działaniami marketingowymi. Możemy nim określić również człowieka, który zajmuje się tym zagadnieniem pod względem naukowym. Przykładowo takiego, który uczy o tym inne osoby lub też zgłębia jego tajniki. Na takim człowieku spoczywa bardzo duża odpowiedzialność. Odpowiada on za całość działań marketingowych w obrębie jednej firmy lub jednej marki. Jeżeli bardziej szczegółowo przyjrzymy się jego roli, to dowiemy się, że jest to człowiek odpowiedzialny chociażby za reklamę. Nie zapominajmy, że reklama w dzisiejszych czasach musi pojawiać się nie tylko na zwykłych plakatach i ulotkach. Musi pojawić się także na wielkich billboardach, w spotach reklamowych, podczas akcji promocyjnych, na targach branżowych, na gadżetach reklamowych, itd. Za to odpowiedzialny jest właśnie marketer, który swoje obowiązki może oczywiście podzielić pod zespół, który będzie mu podlegał.
Jaki powinien być marketer?
Zanim odpowiemy na ogłoszenie o pracę na marketingowca, to koniecznie powinniśmy zastanowić się, czy posiadamy cechy, dzięki czemu staniemy się idealnym kandydatem na dane stanowiska. Marketer to osoba, która nie boi się działać, jest pewna swego. Bardzo ważne jest umiejętne prowadzenie komunikacji z rynkiem objawiające się podczas badań z grupą potencjalnych klientów. Marketer nie może obawiać się wejścia w interakcję z ludźmi, ponieważ jego badania nie przyniosą spodziewanego skutku.
Do tego nie można zapomnieć, że musi to być specjalista, który będzie posiadał wiedzę w postaci podstawowych zagadnień z zarządzania i marketingu. Liczy się również planowanie pracy i brak chaotyczności. Tylko doskonale zorganizowania osoba poradzi sobie z opanowaniem takiego stanowiska. Należy również wspomnieć, że powinna to być osoba, która nie boi się nowych doświadczeń. Dzięki nim może być ona jeszcze lepsza na swoim stanowisku. Marketing jest takim zagadnieniem, które na bieżąco ewoluuje. Dobry marketingowiec będzie umiał to wyczuć i będzie w stanie przyjąć takie zmiany oraz wdrożyć je w swój plan działania.
Czy opłaca się być marketingowcem?
Praca na stanowisku marketera jest wymagająca, jeżeli jednak ktoś jest nastawiony na działanie, to będzie odczuwał dzięki niej ogromną satysfakcję. Dobrze ułożone działania marketingowe mogą sprawić, że firma zacznie osiągać znaczące zyski. Co za tym dalej idzie – firma na pewno dostrzeże starania swojego pracownika, który dba o to aby wzbudzić u klienta chęć posiadania. Wystarczy spojrzeć na takie marki jak Mercedes, BMW. Są to samochody drogie, eleganckie, bardzo precyzyjne, które stają się obiektem westchnień wielu mężczyzn i kobiet. Dlaczego tak jest? Dlaczego takich odczuć nie mamy np. w stosunku do Toyoty lub Opla? Ponieważ za budowaniem wizerunku tych dwóch marek stoi dobry marketingowiec, który pozytywnie wpłynął na zbudowanie relacji ze swoimi klientami. Warto również wspomnieć o tym, że dobry marketer za swoją pracę może również wyciągnąć godziwe zarobki w postaci nawet więcej niż trzech tysięcy złotych na rękę.
“Realny” marketer
Na samym końcu należy jednak przyznać, że specjalistów od marketingu w naszym kraju jest niewielu. Wielu osobom wydawać by się mogło, że doskonale znają się na budowaniu pozytywnego wizerunku firmy w oczach klientów a jest wręcz odwrotnie. Zanim ktokolwiek będzie mógł wejść na takie stanowisko pracy powinien poświęcić odpowiednio dużo czasu na naukę, dzięki czemu będzie mógł efektywnie wpłynąć na obszerne działania marketingowe swojego pracodawcy.