Korzyści ze współpracy z agencją marketingową. 7 dowodów, że warto zatrudnić agencję

Na obecnym rynku trudno utrzymać się bez dobrej strategii marketingowej. Jeśli chcesz mieć naprawdę dobre efekty i zwiększyć sprzedaż, warto zastanowić się nad woutsourcingowaniem marketingu i zaangażowaniem agencji marketingowej. Dowiedz się, dlaczego warto.
-
Agencja marketingowa zrzesza wielu specjalistów
To jedna z największych zalet, które przeważają nad zatrudnieniem marketingowca w twojej firmie. Agencje z reguły zatrudniają bardzo wielu specjalistów, którzy zajmują się różnymi dziedzinami reklam. Mają specjalistów od współpracy z influencerami i ekspertów social media. Zatrudniają także osoby tworzące spoty wideo, copywriterów, najlepszych grafików.
-
Agencja obsługuje wiele kanałów
Kolejną niewątpliwą zaletą z pracy z agencją marketingową jest możliwość dotarcia do klientów wieloma różnymi kanałami. Agencje mają kontakt z największymi portalami na których mogą publikować artykuły sponsorowane. Mają także dostęp do reklamodawców i zatrudniają specjalistów od social media, który poprowadzą zgrabną reklamę w profilach.
-
Możliwość stworzenia skutecznej strategii
Skuteczna strategia marketingowa to klucz. Trudno oczekiwać od laików, że od razu będą wiedzieli, co w ich branży sprawdzi się najlepiej. Prowadzony samodzielnie marketing oznacza miesiące, czasami nawet lata prób i błędów, zanim znajdziesz odpowiedni sposób reklamy. Agencje marketingowe mają know how i już nie muszą się zastanawiać. Mogą podsunąć ci skuteczną strategię i znają rozwiązania, które sprawdzają się najlepiej.
-
Agencje mają narzędzia do mierzenia wyników
Agencje nie tworzą reklam dla samej sztuki, ale dla wyników. A te wcale nie jest tak łatwo zmierzyć – potrzebujesz do tego specjalnych narzędzi i czasami zaawansowanej wiedzy z dziedziny statystyki. Agencje dysponują specjalistycznymi programami, które mierzą zasięgi reklam, są w stanie przeprowadzić badania i przygotować raporty, które jasno wskażą działania mające największe korzyści a na ich podstawie stworzyć strategię następnych działań.
-
Realne obniżenie kosztów
Utrzymanie własnego działu marketingu to dla każdej firmy dość duży wydatek. W końcu oznacza to konieczność utrzymania co najmniej kilku osób, na dodatek jeszcze oczywiście należy ponosić koszty reklam, publikowania ich na różnych portalach czy nadawania różnymi kanałami. Zlecenie pracy agencji marketingowej może wydawać się dość drogie, ale tak naprawdę będzie to koniec końców o wiele bardziej korzystne. Płacisz wyłącznie za realne usługi, które zostały wykonane, a nie za utrzymanie pracowników, dostarczenie im narzędzi pracy, zorganizowanie i utrzymanie ich biura czy zapewnienie finansów na konieczne koszty reprezentacyjne.
-
Możliwość skoncentrowania się na czymś innym
Agencja marketingowa ma jeszcze jedną ogromną zaletę – ściąga z ciebie obowiązek pracy nad marketingiem firmy czy marki. To bardzo ważne, ponieważ dzięki temu na głowie zarządu pozostaje jeden obowiązek mniej, a dzięki temu możesz przeznaczyć energię i czas na coś innego, na przykład na polepszanie swoich usług czy wprowadzanie nowych produktów.
-
Idealne dopasowanie reklamy do grupy odbiorców
Mogłoby się wydawać, że to ty najlepiej znasz swoich klientów, ale… cóż, zdziwienie mogłoby być ogromne. Agencje marketingowe dysponują narzędziami, którymi mogą sprawdzić dane demograficzne twoich klientów. Dzięki temu mogą idealnie dopasować treść i kanał reklamy do konkretnej grupy odbiorców. Zajmują się tym nie tyle marketerzy, co raczej specjaliści w dziedzinie socjologii czy psychologii. Agencje marketingowe współpracując z portalami czy influencerami także znają ich grupy odbiorców, więc bez problemu dobiorą lidera opinii czy witrynę, gdzie możesz promować swoje usługi i produkty.
Tagi: agencja marketingowa, działania marketingowe, kampania reklamowa