Na czym polega content marketing?

Na czym polega content marketing

Internet i ciągły jego rozwój całkowicie zmienił podejście firm do promowania swoich usług. Zaczęli oni odchodzić od tradycyjnych form reklamowania, a na pełną skalę rozpoczęli realizację tych działań w sieci. Jednym z narzędzi, które służy do budowania marki w Internecie i do jej funkcjonowania jest właśnie content marketing. Ta stosunkowo nowa technika opiera się głównie na tworzeniu relacji z konsumentami i tworzeniu nowych społeczności wokół marki. Na czym polega content marketing i jakie ma on zalety?

Na czym polega content marketing?

Content marketing to takie działania, które podejmuje się w celu zbudowania trwałych relacji ze swoimi konsumentami, poprzez dzielenie się z nimi wartościową treścią. Content marketing jest oczywiście tworzeniem treści, ale także dokonywaniem selekcjonowania
i szukania, po to, aby odnaleźć inne ciekawe treści stworzone przez kogoś innego, a następnie przekazywanie ich dalej. Można więc powiedzieć, że content marketing to:

  • Tworzenie własnych wartościowych treści
  • Następnie ich dystrybucja i promocja
  • Przyciąganie i utrzymywanie uwagi użytkownika
  • Zdobywanie zaangażowania i lojalności klientów.

Głównym celem marketingu treści jest stworzenie z odbiorcą więzi, dzięki której będzie mu łatwiej podejmować decyzje zakupowe i wchodzić w interakcje z działaniami jakie wykonuje firma. Dobre relacje pomiędzy marką, a jej konsumentem, mogą skutkować wieloma korzyściami, które przełożą się na jej zysk.

Dlaczego warto postawić na content marketing

Dlaczego warto wykorzystać content marketing, w swoich działaniach promocyjnych?

Content marketing ma wiele zalet. Dzięki niemu możliwe jest zwiększenie rozpoznawalności marki, zwiększenie liczby lojalnych klientów, a także wzrost sprzedaży. Co więcej jak można dowiedzieć się ze źródeł klienci:

  • Przed dokonaniem zakupu korzystają z dużej ilości treści internetowych
  • Aż 95 procent klientów B2B uważa treści za wiarygodne przy ocenie firmy oraz jej ofert
  • 86 procent konsumentów rozpoczyna poszukiwanie produktu od zapytania, które nie jest związane z marką
  • Więcej niż 50 procent użytkowników posiada adblocka, czyli nie wyświetlają im się reklamy.

Jak można więc tutaj zauważyć, warto wykorzystać content marketing w swoich działaniach, aby dotrzeć do swoich potencjalnych klientów z ofertą.

Jakie treści mogą być stosowane w content marketingu?
Content marketing nie ogranicza się tylko do pisania artykułów, wręcz przeciwnie uwzględnia on wiele innych rodzajów treści, tak aby marka mogła komunikować się ze swoimi odbiorcami na różnych kanałach marketingu. Używane są więc:

  • Infografiki – dzięki niej można przekazać odbiorcom trudne dane w sposób bardzo przyjemny i prosty. Świetnie trafią one do osób, które nie mają głowy do liczb i nie potrafią czytać raportów.
  • Recenzje produktów lub usług – najlepszą formą reklamy jest polecenie osoby, która kupiła dany produkt. Dzięki temu inny klient może dowiedzieć się, z najbardziej wiarygodnego źródła o tym jak sprawdza się produkt, jak przebiegła obsługa klienta i tak dalej. Dlatego właśnie pozyskiwanie recenzji jest niezwykle cenne dla firm.

Jak zarabiać na blogu?

Sposoby na zarabianie na blogu

Sposobów na zarabianie na blogu jest wiele. Poniżej znajduje się kilka wskazówek w jaki sposób można rozpocząć swoją przygodę z blogowaniem.

  • Artykuły sponsorowane – to chyba najszybciej pojawiająca się myśl, jeśli chodzi
    o bloga. Trzeba tutaj jednak pamiętać, że żadna marka nie zapłaci za artykuł sponsorowany, jeśli na danym blogu nie znajdzie wartościowych treści. Warto więc na samym początku to właśnie na nie zwrócić uwagę.
  • Umieszczanie reklam na swoim blogu – kolejnym sposobem będzie umieszczanie reklam. Zwykle związane są one z tematyką bloga, co zwiększa szanse na to, że czytelnik zwróci na nią uwagę. Jest kilka metod, aby zarobić na reklamie, może się to dziać poprzez klikniecie w nią lub jakąś konkretną akcje, zamówienie i inne.
  • Bezpośrednia współpraca z markami lub agencjami, które pomagają właśnie w tego typu kampaniach – współpraca taka może przyjmować wiele form, więc tak naprawdę wszystko zależy od tego jaka będzie umowa między marką, a blogerem.
  • Korzystanie z portali społecznościowych – social media również mogą pomóc
    w zarabianiu na blogu. Informowanie swoich obserwatorów o nowych wpisach na różnych portalach może zwiększyć ilość odwiedzin bloga. Nie warto więc ograniczać się tylko do Facebooka.
Tagi: , ,

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *