Promocja artystów muzycznych w mediach społecznościowych


Tak jak w przypadku większości innych branży, tak i w działalności artystycznej bez odpowiedniej promocji nie jest łatwo osiągnąć sukces i wygenerować zyski. A muzyka, jak każda inna profesja musi na siebie zarabiać. Odniesienie sukcesu jest dodatkowo utrudnione, jeśli nie dysponuje się wieloma środkami i pomocą doświadczonych specjalistów. Jak więc prowadzić skuteczną promocję artystów muzycznych w social mediach? Koniecznie przeczytaj!

Reklama muzyki w Internecie

Powiedzenie, że jeśli nie ma cię w Internecie, to nie istniejesz jest nader aktualne. To jeden z najtańszych, a zarazem najskuteczniejszych kanałów promocji muzyki — i nie tylko. Posiadanie własnej strony internetowej oraz profilów w mediach społecznościowych to  konieczność zarówno dla twórców muzyki popularnej, jak i artystów niszowych. Umożliwiają one bezpośredni kontakt z fanami, którzy pragną mieć praktycznie nieograniczony dostęp do informacji o artystach, ich poczynaniach i przebiegu kariery artystycznej.

Aktywność w social mediach

Samo stworzenie konta na serwisach takich jak Facebook, Instagram, YouTube, Twitter, Pinterest, Tumblr, Tik-Tok, czy Snapchat nie wystarczy. Niezbędne jest poświęcenie czasu i nauczenie się obsługi każdego z tych portali, aby móc w pełni wykorzystać ich możliwości. Najlepszym sposobem na aktywność i przyciągnięcie jak największej ilości fanów jest publikowanie ciekawych, przydatnych treści oraz wchodzenie w interakcję z obserwatorami. Ciekawym rozwiązaniem jest Facebook live. Pozwala na transmitowanie na przykład koncertów lub prób z dowolnego miejsca na świecie. Przekłada się to na przyciągnięcie dużej ilości nowych osób. Wykorzystywanie grafik również przekłada się na kliknięcia. Badania jasno pokazują, że opublikowanie posta wraz z interesującym zdjęciem znacznie zwiększa zaangażowanie odbiorców.

O czym pamiętać, by odnieść sukces?

Nawet najlepsze treści i strategia nie przyniosą oczekiwanych rezultatów, jeśli artysta nie będzie mieć sprecyzowanego pomysłu na siebie oraz celów, które chce osiągnąć. Częstym i największym błędem wielu muzyków jest brak wizji i świadomości tego, co śpiewają. Skupiają się na wykonaniu utworu i nic więcej. Co gorsza, bardzo duża liczba z nich nie wierzy w jakość swoich produktów i sztuki, którą tworzą. A skoro oni sami nie wierzą, to jak mają w to uwierzyć inni?

Tagi: , , , ,

1 thought on “Promocja artystów muzycznych w mediach społecznościowych”

  1. Aga pisze:

    W czasach pandemii muzycy to właściwie nie mają wyjścia. Albo będą w Internecie, albo nie będzie ich wcale.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *