Rozmowa z klientem w Internecie

skuteczna rozmowa z klientem w Internecie

Rozmowa z klientem w Internecie, dlaczego jest tak ważna? W Internecie klienci spędzają bardzo dużą ilość swojego czasu. I to właśnie tam najczęściej robią zakupy, a jeszcze zanim je zrobią, szukają informacji na temat produktu, oglądają recenzje, porównują ceny i też nierzadko komunikują się z marką bezpośrednio. Kiedyś nie było to wcale proste, obecnie nie wymaga praktycznie żadnego wysiłku, ponieważ wiele firm prowadzi swoje profile w mediach społecznościowych i to właśnie one są głównym kanałem komunikacji. Jak więc powinna przebiegać rozmowa z klientem w Internecie? Jak z nim rozmawiać bez stresu i arogancji?

 

Rozmowa z klientem w Internecie

Jak powinna wyglądać rozmowa z klientem w Internecie?

Przede wszystkim rozmowa z klientem w Internecie powinna być prowadzona z szacunkiem zarówno do niego jak i do samego siebie. Dzięki temu możliwe będzie prowadzenie rozmowy w sposób profesjonalny i na najwyższym poziomie. Klient będzie czuł się dobrze tylko wtedy, gdy poczuje, że rozmawia z człowiekiem, który ma do niego odpowiedni stosunek i pozwala mu odczuć, że problem, z którym przychodzi ma dla jego rozmówcy duże znaczenie. Nie wolno więc pod żadnym pozorem dać odczuć klientowi, że odpowiedź na jego zapytanie jest problemem, z którym musi sobie radzić rozmówca i marnować swój czas. Musi się to odbywać w zupełnie inny sposób. Konsument ma czuć, że marce naprawdę zależy na pomocy i przejmuje się ona dobrem klienta. Należy jednak pamiętać, że wszystko ma swoje granice i nie wolno też pozwolić klientowi się obrażać. Klient musi być swego rodzaju partnerem, a nie panem, któremu wolno wszystko. Najważniejszy jest więc wzajemny szacunek i zachowanie dobrej relacji. Tak się składa, że klienci to rozumieją, kiedy mówi się o tym wprost i kiedy jest to szczere.

Rozmowa z klientem w Internecie, a słuchanie klienta

Rozmowa z klientem w Internecie będzie skuteczna tylko wtedy, gdy rozmówca będzie go uważnie słuchał, bo prawda jest taka, że zwykle dużo się mówi, a mało się słucha, właśnie to słuchanie jest najważniejsze i trzeba najpierw dokładnie wysłuchać człowieka, aby później móc mu pomóc. Dlatego tak ważne jest, by klient czuł, że ma czas na to by powiedzieć swoje wszystkie bolączki. Kolejno nie wolno narzucać klientowi czegoś czego on wcale nie potrzebuje. Nie brakuje takich historii, gdzie do klienta dzwoni lub pisze reprezentant danej marki i zasypuje go informacjami i korzyściami, jakie może mu dać usługa tej firmy. Nie ma tutaj jednak miejsca na to czy ten klient akurat ich potrzebuje.

 

Profesjonalna rozmowa z klientem w Internecie

Rozmowa z klientem w Internecie, gdzie ją prowadzić?

Jak wiadomo bardzo często pojawiają się problemy w trakcie dokonywania zakupów, dochodzi do nich nawet wtedy, gdy procedura sprzedaży jest bardzo prosta. Wówczas rozmowa z klientem w Internecie jest niezastąpiona. Jeśli klient w trakcie dokonywania zakupu natrafi na problem istnieje bardzo duże prawdopodobieństwo, że z niego zrezygnuje, jeśli nie będzie mógł się zwrócić z pytaniem do firmy. Rzadko zdarza się, że klient metodą prób i błędów próbuje dokończyć transakcję. Dlatego właśnie tak ważna jest platforma komunikacyjna, która pomoże usprawnić kontakt z klientem i pomóc mu w razie ewentualnych problemów. Konsument musi mieć możliwość łatwego skontaktowania się ze sprzedawcą. Musi on otrzymać szybką odpowiedź na zadane pytanie. Najlepszym na to sposobem zwykle są media społecznościowe, to właśnie tam zarówno klient jak i marka są obecne i komunikacja między nimi może przebiegać bardzo sprawnie. Rozmowa z klientem w Internecie powinna być dla każdej marki priorytetem, dlatego też odpowiedź na zadawane pytania powinna być bardzo rzetelna i powinna pojawiać się szybko. Co więcej warto pamiętać, że osoba, która prowadzi taką rozmowę staje się w pewnym stopniu wizytówką firmy i to w jaki sposób będzie ona ją reprezentowała może wpłynąć na jej wizerunek w Internecie. Warto więc dobierać do tego zadania takie osoby, które sprawdzą się w pełnieniu tej roli.

Tagi: , ,

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *