SEO a SEM

różnica między SEO a SEM

Posiadanie strony internetowej daje przedsiębiorcom szereg możliwości ułatwiających skuteczne działania marketingowe. SEO a SEM – różnica między tymi dwoma skrótami interesuje każdego, kto stawia swoje pierwsze kroki w marketingu internetowym. Oba te skróty określają działania, które mają ulepszyć widoczność danej strony w sieci. SEO odpowiada za właściwą optymalizację i pozycjonowanie strony www, z kolei SEM to marketing w wyszukiwarkach internetowych. Przy tworzeniu planu czynności z zakresu SEO i SEM warto być rozważnym i szczegółowo zaplanować każdy krok działania. Niektóre efekty przyjdą natychmiast, na inne trzeba będzie poczekać i na nie pracować, ale zdecydowanie warto. Jakie są różnice między SEO a SEM?

SEO a SEM

SEM dla niewtajemniczonych

Zadaniem SEM (ang. Search Engine Marketing) jest podniesienie pozycji strony w wynikach pracy wyszukiwarek. Do tego rodzaju marketingu używa się słów kluczowych związanych z danym przedsiębiorstwem. SEM jest pojęciem szerokim, znacznie szerszym niż SEO (i obejmuje poniekąd jego działania). Pozwala na prowadzenie kampanii, dzięki której linki sponsorowane pojawiają się na górze wyników wyszukiwania, co umożliwia znaczne zwiększenie konwersji.

SEO – co warto wiedzieć

SEO a SEM – jakie różnice pojawiają się między tymi dwoma pojęciami? Aby się przekonać, zastanówmy się nad istotą SEO. Otóż SEO to zestaw działań i zabiegów, które służą optymalizacji strony www i składają się na marketing w wyszukiwarkach. Efektów SEO próżno szukać od razu po wdrożeniu zasad – na efekty trzeba poczekać nawet kilka tygodni. To rodzaj marketingu długofalowego wymaga cierpliwości, skrupulatności w działaniu, ale zdecydowanie warto się nad nim pochylić, bo w wielu przypadkach gwarantuje efekty na lata.

Budowanie pozytywnego wizerunku marki, zwiększenie jej świadomości wśród odbiorców, wpływ na konwersję – to tylko ułamek zalet, płynących z rzetelnego dbania o optymalizację strony www. W zestawieniu SEO a SEM SEO zdecydowanie wygrywa, jeśli chodzi o budowanie zaufania klientów do marki. Jakie działania SEO dają dobry efekt? Przekonajmy się.

Skuteczne działania SEO

Doszliśmy do wniosku, że w zestawieniu „SEO a SEM”, to właśnie SEO przynosi lepsze efekty, bo owocujące dłużej, niż czas trwania kampanii marketingowej SEM. Aby rozpocząć skuteczne działania SEO, warto zacząć nie od siebie, ale… od analizy konkurencji. Oceniając działania osób, które prowadzą firmy o podobnym profilu i ofercie, szybko można zorientować się, co u nich działa, a następnie zaplanować swoje aktywności na jeszcze wyższym poziomie. Istotny jest dobór słów kluczowych.

Przy precyzowaniu ich, należy pamiętać, by jak najtrafniej opisywały ofertę przedsiębiorstwa, a przy tym nie były zbyt ogólnikowe. Można ułatwić sobie to zadanie, korzystając z dedykowanych narzędzi, takich jak np. Keyword Tools. Po wyborze fraz kluczowych praca nad stroną będzie łatwiejsza – będzie wiadomo, wokół jakich słów ma odbywać się przygotowywanie treści.

SEO a SEM co to takiego

SEO a SEM – co jest lepsze?

SEO a SEM – co wybrać? Bardzo trudno jest postawić na jedno z tych działać, bo po pierwsze, łączą się ze sobą, a po drugie – właściwie to dobrze byłoby korzystać z możliwości, jakie dają obie opcje. SEO wymaga cierpliwości, ale przynosi stabilne, długofalowe efekty. Jeśli opiekun strony www zajmuje się tym samodzielnie (a jest to możliwe), nie poniesie żadnych kosztów. Z kolei kampanie reklamowe SEM wiążą się z koniecznością inwestycji finansowej, a nie każdy jest zadowolony z efektów. Zatem jeśli komuś się nie spieszy, a ma do wyboru SEO a SEM, niech postawi na SEO. Jednak w obu przypadkach działania muszą być pod stałą kontrolą specjalistów.

Analiza ruchu i widocznych efektów pokaże, w którą stronę warto iść, a z czego zrezygnować. Wybór między SEO a SEM zawsze jest indywidualny. Zależy od branży, konkurencji, a także od budżetu danej marki. Pamiętajmy, że nawet przy minimalnym budżecie można prowadzić skuteczną kampanię marketingową, o ile zna się zasady i wie, jak optymalizować dodawane treści. Znajomość technik, narzędzi i sposobu funkcjonowania marketingu opartego na wyszukiwarkach internetowych to klucz do podjęcia decyzji prowadzących do sukcesu.

Tagi: , , ,

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *