TikTok od podstaw


Portal ten ostatnio bije rekordy popularności. Jest nowy, ma inną, świeżą formułę i jest niesamowicie popularny wśród osób młodych, ale nie tylko. Z danych z początku tego roku wynika, że TikTok ma już przeszło 800 milionów użytkowników. Bardzo warto się w nim pojawić, jeżeli jako marka możesz pozwolić sobie na lekką formułę i nowoczesną narrację. Na TikToku można zaistnieć szybko i skutecznie, ale trzeba stosować się do zasad tam panujących i dopasować się do formuły. Jest to jednak korzystne, ponieważ daje pozytywny odbiór internautów, a oni są grupą wyczuloną na fałsz i przekaż niedopasowany do mody.

Fenomen TikToka.

TikTok jest przestrzenią nie zaśmieconą wszechobecną reklamą, dlatego właśnie jest taki popularny. Jego użytkownicy jednak bardzo cenią sobie i pozytywnie odbierają współpracę swoich idoli z markami i efekty takich współpracy. Jeżeli Twoja grupa docelowa to osoby młode albo w średnim wieku, ale nie obawiające się nowych technologii  i internetowo aktywne, to działania na TikToku dadzą na pewno pozytywne rezultaty.

Siłą TikToka jest nastawienie do niej użytkowników – platforma jest nastawiona na dawanie radości, rozwijanie twórczości i dostępność dla każdego. Użytkownicy platformy szczególnie pozytywnie odbierają fakt, że łatwo można tworzyć własne treści, które są atrakcyjne w swojej formie i przez to zyskują popularność wśród innych. A także lubią: challenge, duety, możliwość pozyskania followersów, atrakcyjną muzykę i efekty, a także przyjemność z oglądanie filmików tworzonych przez innych.

Popularność TikToka wynika z tego, że jest przestrzenią dla młodych, tworzoną przez nich, w której czują się swobodnie. Nie ma tu rodziców, dziadków i nauczycieli, którzy już opanowali Facebook i Instagram. Jest połączeniem InstaStories z jakością i możliwościami, jakie daje YouTube. Młodzi mają tu możliwość dzielenia się swoimi talentami – tańce, śpiewem, zabawnymi gagami, czy umiejętnością montażu. Jest to stosunkowo łatwe i dostępne dla każdego.

Treści na TikToku są krótkie, kilkunastosekundowe. Jeśli jakiś filmik nie znalazł naszego uznania, nie zaangażowaliśmy wiele swojego czasu i nie czujemy rozczarowania. Ci, którzy szukają tu rozrywki mają do dyspozycji nieograniczoną wręcz ilość różnorodnych treści, które są unikatowe.

Marki na TikToku.

Ten portal to potencjał, ale z racji, że jest stosunkowo nowy i ma zupełnie inne algorytmy niż inne, znane już media społecznościowe trzeba podejść do niego inaczej. Kluczowe tutaj jest zaangażowanie. Użytkownicy TikToka wchodzą tutaj w określonym celu, jeśli portal przestanie je zaspokajać – straci na popularności. Dlatego, żeby prowadzić skuteczną kampanię na TikToku, skup się na działaniach wizerunkowych. Nie możesz traktować tego jak kampanii reklamowej w tradycyjnej formie, tutaj to nie przejdzie i odniesie negatywny skutek.

Znajdź twórcę, który zrzesza wokół siebie interesującą Cię społeczność i zaproponuj mu współpracę. Możesz współpracować z wieloma twórcami, jeżeli chcesz trafić do większej grupy odbiorców. Ważne, żeby wasze wspólne działania były naturalne, nie odbiegały od tematyki, którą dany twórca prezentowa dotychczas. Istotne, żeby były atrakcyjne, zabawne, kreatywne i dawały odbiorcom radność. Wtedy zaczną odbierać Twoją markę pozytywnie, ponieważ będą ją kojarzyć ze swoim idolem. Twórzcie razem chellenge, bo one są jedną z najbardziej ulubionych form.

Dostępne są również pięciosekundowe reklamy, które są wyświetlane zaraz po włączeniu aplikacji. Dobrze jest je dopasować do charakteru portalu, wtedy będą skuteczne.

Tagi: , , , ,

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *